Innowacyjne technologie w marketingu – zobacz, co jest obecnie na topie

Używamy netu do wielu zamysłów. Najpopularniejsze jest zapewne korzystanie z portali społecznościowych, co wiąże się głównie z zabawą ale również poszukuje się informacji.

W sieci realizuje się także badania marketingowe przykłady to wyskakujące okna z ankietami, w których proszeni jesteśmy o wyrażenie sądu o danym produkcie czy usłudze. Portale społecznościowe służą także do komunikowania się na przykład w sprawach publicznych. Nadają się świetnie do publikowania celnych haseł mających przekonać nas do dowolnych opinii. Takie wykorzystywanie portali pewną część z nas motywuje do odnalezienia odpowiedzi na zapytanie: jak usunąć konto na Twitterze (). Plusem takiego kanału komunikacji jest jego powszechność. W prosty oraz stosunkowo tani sposób możemy dojść do milionów adresatów z informacją. Wspomniane portale wykorzystują też programy afiliacyjne poszukujące nowych kanałów dystrybucyjnych (). Programy afiliacyjne to po prostu upusty oferowane klientom pod pewnymi warunkami, dla przykładu za udostępnienie jakiejś reklamy na swoim profilu możemy dostać kod na zakupy rabatowe w sklepie on-line.

internet

Autor: Jorge Franganillo
Źródło: http://www.flickr.com

Programy afiliacyjne mogą mieć też postać kart podarunkowych za sprawunek we wskazanej wysokości. Takową kartę można wykorzystać bezterminowo bądź przez wskazany czas. Podstawową korzyścią dla firmy uczestniczącej w programie jest zdobycie lojalnego klienta, a to nader cenna zdobycz z punktu spojrzenia marketingu jak też ekonomicznych celów przedsiębiorstwa. Zadowolony klient bowiem najpewniej przyprowadzi z sobą swoich znajomych bądź poleci ten właśnie sklep lub artykuł, co może dać firmie przewagę konkurencyjną. W sytuacji globalnej ekonomii sprawa nie do przecenienia.

Naturalnie to czy programy afiliacyjne odniosą zaplanowany skutek, zależy od inwencji ich twórców. Należy być zawsze zdecydowanym na zmiany strategii, albowiem we współczesnej ekonomii zależnej od zaawansowanych technologii zmiany zachodzą w błyskawicznym tempie. Często chwyty marketingowe działające kilka lat temu obecnie nie będą już tak skuteczne. Bywa również tak, iż niektóre kanały dystrybucji przestają być skuteczne.