Jak poszukiwać informacji w sieci, aby znaleźć takie najbardziej wartościowe? Jak można to robić?

Obecnie nie ma problemu odszukaniem koniecznych informacji, czy to na temat kwestii zawodowych czy prywatnych. Wszystko za sprawą internetu, jaki oferuje niezliczoną ilość stron internetowych, na których możemy odszukać różnego rodzaju, niezbędne w danej chwili informacje. Dziś pojawia się jednakże innego rodzaju problem. Otóż, jak ogarnąć te wszystkie dane, w jaki sposób oddzielić dobre, wartościowe strony od takich mniej ważnych, jakie nie oferują nazbyt wielu interesujących i przydatnych informacji?

Strona internetowa

Autor: Chris Dlugosz
Źródło: http://www.flickr.com
To też w przyszłości okaże się sprawą najważniejszą, aby w natłoku wielu różnego rodzaju informacji wyselekcjonować te, jakie przynoszą rzeczywistą wartość. Każdy bowiem może wpisać w wyszukiwarkę pytanie, co to jest definicja sportu (przeczytaj ten wpis), lecz czy znajdzie rzeczywiście najlepszą definicję, czy raczej będzie to zbyt okrojone? To jest niezwykle istotne i coraz więcej osób zdaje sobie z tego sprawę zatrudniając pracowników, którzy potrafią wyszukiwać informacje, jakie przynoszą korzyści całej organizacji. Takie informacje są na wagę złota, gdyż dzięki nim można planować, organizować, przewidywać przyszłe zdarzenia.

Dzięki nim będziemy mogli stworzyć strategię, przewidzieć kryzysy oraz właściwie na nie zareagować. To nie do przecenienia. W ostatnich latach jednocześnie zmianie ulega marketing, jaki szczególnie w internecie posiada coraz większy wpływ na działania każdej firmy.

Obecnie coraz bardziej powszechny jest marketing narracyjny (zapoznaj się z tym artykułem), to znaczy odnoszący się do tworzenia właściwej narracji, opowieści, która pomaga firmie w zdobyciu klientów. Wciąż więcej firm wdraża tak zwane zasady storytellingu, czyli miast nachalnej sprzedaży tworzona jest historia, jaka jest śledzona z uwagą. Ludzie wolą taką formę marketingu zdecydowanie niż samą ofertę, która ma na celu tylko sprzedaż.

To już się nie sprawdza. Też inne typu marketingu, szczególnie buzz marketing to lepszy sposób na powiększenie sprzedaży oraz znajomości marki niż zwykła tradycyjna sprzedaż (dalsza część artykułu). Ludzie wolą bowiem słuchać interesujących historii, a do tego lubią być zaskakiwani, a te rodzaje marketingu właśnie to oferują.