Kiedy należy przyjąć do pracy specjalistę od pozycjonowania, a kiedy powierzyć to zewnętrznej firmie?

Decyzja wyboru pomiędzy zatrudnieniem znawcy od pozycjonowania, czy zlecenie tego firmie zewnętrznej, zależna jest od kosztów jakie możemy zainwestować w reklamę.

W uproszczeniu, na profesjonaliście możemy polegać wtedy, gdy operujemy ogromnym serwisem on-line. Mamy pełne przekonanie, iż zatroszczy się o nasze interesy w sposób precyzyjny a także indywidualny. Trzeba jednakże mieć na względzie, iż profesjonalista oferuje nam swe usługi w zamian za nie wyłącznie pieniężne wynagrodzenia, lecz także w zamian za gwarancje wszystkiego typu szkoleń, w celu pozyskiwania informacji z zakresu tak prężnie ewoluującej branży, którą jest marketing. Jeśli jednakże nie rozporządzamy ogromnymi pokładami finansowymi, zaś nasza firma ma raczej zakres lokalny, to pozycjonowanie warto zwrócić zewnętrznej firmie, z tego względu, iż dysponuje profesjonalnymi narzędziami i niezbędną wiedzą, dzięki czemu ugruntuje pozycję naszej firmy w rezultatach znanych wyszukiwarek.

Internet

Autor: Patrick Bombaert
Źródło: http://www.flickr.com
Całkowity koszt pozycjonowania strony www jest zależny przede wszystkim od wielkości strony – zobacz stronę. Proporcjonalnie, im większy rozmiar witryny, tym wyższe koszta. Najprostszy model płatności zawiera w sobie stały ryczałt nakładany do tego czasu, aż firma ulokuje się wystarczająco wysoko w rezultatach przeglądarki. Czasem spotyka się bonusy za wysokojakościowe hasła. Tu, także pojawia się zależność, gdy konkurencyjność wzrasta, tym większy koszt.

Wyjątkowy nacisk stawia się na występowanie fraz na początkowych stronach szukania – zobacz na stronie. Jeśli idzie o pozycjonowanie stron, kiedy dana fraza, znajdzie się na głównej stronie poszukiwania, pobranie należności będzie wstrzymane.