Marketing automation – skuteczny patent na wzrost sprzedaży firmy

Ciężko sobie teraz wyobrazić firmę istniejącą w oderwaniu od świata internetu. Nawet jeśli dane przedsiębiorstwo istnieje w jednej z tradycyjnych branż, to tak czy inaczej musi również zaistnieć w sieci internetowej, gdyż tam są jego klienci. Jednak samo istnienie w internecie niewiele znaczy. Konieczne jest posiadanie wiedzy oraz instrumentów pozwalających na czerpanie benefitów z tego istnienia. Instrumenty te dostarcza nam tak zwana automatyzacja marketingu.

Automatyzacja marketingu (z angielskiego marketing automation) polega na prowadzeniu działań marketingowych przy wykorzystaniu specjalnych programów. Ich głównym celem jest zwiększenie sprzedaży. Jednak nie jest to narzędzie działające jak tradycyjne systemy sprzedaży. Aby osiągnąć przyrost sprzedaży automatyzacja marketingu jest ukierunkowana na m.in. monitoring i analizę internautów korzystających z firmowej strony internetowej, segmentację klientów pod względem ich cech np. wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania.

Specjalistyczne oprogramowanie na przykład dostarczane przez http://cloudity.pl/ pozwala na szybkie zgromadzenie danych oraz ich analizę. Dzięki temu możliwe jest maksymalne nakierowanie marketingu na daną grupę docelową. Świetne efekty notuje się w przypadku badania baz danych e-mail i późniejszych akcjach mailingowych. Efekty są znacznie szybsze i o wiele lepsze niż w przypadku akcji marketingowych prowadzony po omacku. Automatyzacja to świetny sposób na oszczędność czasu i pieniędzy, które można przeznaczyć na inne działania.

Innym dużym plusem programów z branży marketing automation jest ich bezproblemowa integrowalność z innymi systemami istniejącymi w przedsiębiorstwie. Mowa tu głównie, w dużej mierze o systemach zarządzania relacjami z klientami, takich jak np crm online czy ERP.