Najważniejsze części strony sklepu internetowego

Współcześnie sklepy internetowe są stałą częścią rzeczywistości. Coraz większa liczba ludzi bowiem obecnie kupuje w takich sklepach, co wpisuje się w ogólną tendencję do realizowania jak największej liczby spraw właśnie za pośrednictwem sieci. W wyniku tego zjawiska konkurencja w gronie sklepów działających w sieci także jest na dzień dzisiejszy bardzo nasilona. Stale powstaje duża liczba zarówno sklepów z towarami z wybranej branży, jak i tych bardziej wyspecjalizowanych.

sklep

Autor: Emily Conwell
Źródło: http://www.flickr.com
Niezwykle istotnym elementem tych sklepów jest witryna, na jakiej proponują własną ofertę. Jest to bowiem element z jakim klient bezpośrednio się styka i w oparciu o który ocenia poziom sklepu. Na każdej stronie bardzo istotnym warunkiem jest jej przejrzystość. Element ten jest zagwarantowany na przykład na stronie sklepu gdzie nie ma niepotrzebnego natłoku elementów, przez które klient mógłby się poczuć zagubiony – sklep internetowy Zadowolenie.

Kolor tła i czytelność

Do tej pory przeprowadzono bardzo sporo badań nad przejrzystością witryn WWW. Zasadniczy wniosek z tych badań traktował o tym, że najlepiej czyta się napis czarny umieszczony na jasnym tle. Oczywiście jasny tekst na czarnym tle również będzie do przeczytania, jednak u odbiorcy wywołuje to szybkie zmęczenie oczu. Dlatego duże sklepy zazwyczaj wykorzystują to zdrowsze rozwiązanie. Przykładem może być działająca w sieci apteka gdzie tło przechodzi od białego do jasnej szarości. Rzecz jasna branża części sklepów sugeruje zastosowanie wielokolorowych elementów na stronie. Przykładem

sklep

Autor: jason wilson
Źródło: http://www.flickr.com

właściwego rozwiązania może być sklep internetowy Smyk, który teksty na stronie zamieszcza na akcenty –

Poszukiwanie informacji

Niezwykle istotny jest również warunek łatwości poruszania się na okreslonej witrynie. Rzecz w tym, by klient mógł korzystać z niej jak najbardziej swobodnie i nie błądził. Ułatwiają to różnego rodzaju wyszukiwarki umieszczone w obrębie stron. Na przykład witryna posiada duża liczbę pasków wyszukiwania w tym celu, by klienci mogli znaleźć ogumienie stuprocentowo odpowiadające ich potrzebom. Przeszukiwać można z kolei na podstawie różnych kryteriów, takich jak chociażby marka posiadanego samochodu.