W wypadku zdiagnozowania usterki któregokolwiek podzespołu elektronicznego, autoryzowane serwisy motoryzacyjne mają wyłącznie jedną receptę: wymianę na nowy.
Jednak profesjonalni fachowcy potrafią pomóc znacznie mniej kosztownie poprzez naprawienie zepsutych sterowników.
![logitech sterownik](http://img.umax-polska.pl/images/SP201_img_pres_w158.jpg)
Źródło: Głośniki Sweex Purephonic
Stosowane współcześnie samochody są pełne części elektronicznych – jest to w nich widoczne już na pierwszy rzut oka. Jednak warto sobie zdać sprawę, że części elektronicznych przybywa w pojazdach już od przeszło 30 lat – nawet w klasycznych autach jej awarię mogą się dać odczuć. Niestety w wypadku wielu zaawansowanych wiekiem samochodów kupno nowych elementów jest niezwykle trudne lub prawie niewykonalne. Nie warto poszukiwać nowych, czasami warto naprawić stare części. W nowo powstałych samochodach kłopoty są rozwiązywane przeważnie w jak najłatwiejszy możliwy sposób, zatem poprzez wymianę niedziałających elementów.
![Xbox One Xbox One](http://img.umax-polska.pl/images/1312/52a8653d42224___flickr_11257086203_w153.jpg)
Źródło: http://www.flickr.com
W przypadku aut kilkuletnich oraz bardziej zaawansowanych wiekiem, nie jest to już tak łatwe, gdyż elektroniczne moduły są najczęściej dosyć drogie, a taka regeneracja może łatwo przekroczyć wartość rynkową kompletnego pojazdu. Sterownik Silnika do auta sprzed kilku lat, który odnośnie komplikacji konstrukcji bardzo ustępuje chociażby popularnemu smartfonowi (a należy pamiętać o tym, że te przecież można naprawić), tego typu regeneracja może kosztować nawet od kilku do kilkunastu tysięcy zł.
Poza tym na rynku wielokrotnie nie ma żadnych zamienników – jesteśmy zatem zdani na elementy oryginalne, które są do nabycia przeważnie jedynie w autoryzowanych firmowych serwisach. Nawet stosunkowo drobne elementy są czasami niewspółmiernie drogie w odniesieniu do swojej prawdziwej wartości.